Coraz to pokaźniejsza ilość marketerów zauważa kolosalne możliwości działania reklamy na portalach społecznościowych. Już w tym czasie, większa część firm, uznanych marek, podaje własnym odbiorcom kontakt na jedna z platform społecznościowych. Serwisy te, jako miejsce spotkań nieograniczonej liczby hołdowników internetu, są też miejscem do dyskusji, wymiany poglądów, oceny towarów.
Internauci konstruują charakterystyczne kluby zrzeszające wielbicieli, wielbicieli wskazanych towarów, usług, przedsięwzięć – przetestuj prowadzenie fanpage cennik. Jeden fanpage, to chociaż 50 wielbicieli. Takich fanpage’y jest najwięcej, bowiem ponad 60 tysięcy. Dla celów reklamowych, im znacznie większy fanpage, tym lepsze dotarcie z reklamą. Parę lokalnych profili pozyskało dotychczas od kilkudziesięciu tysięcy do kilkuset tysięcy entuzjastów, co okazuje jak okazały jest to potencjał reklamowy.
Taka ilość wielbicieli, pasjonatów danego profilu, jest już reklamą samą w sobie. Dobre produkty będą zrzeszały dużą ilość entuzjastów, jest to nieuniknione. Wielbiciele znaleźli swoje miejsce do wymiany opinii, wrażeń, do dyskusji – tak ściśle mówiąc, to oni mają w tej chwili potencjał do dalszego kreowania wizerunku danego profilu.