Marketing jest dźwignią handlu – zdaje sobie sprawę z tego o tym doskonale każda jedna jednostka, jaka prowadzi własną aktywność gospodarczą. W tym zaś zakresie bardzo ważną rolę odgrywa kreowanie wizerunku – o popularności danej jednostki w niemałym stopniu decyduje to w jaki sposób jest ona postrzegana przez otoczenie, innymi słowy w głównej mierze przez kontrahentów oraz klientów (zarówno tych obecnych, jak i przyszłych). W kreowaniu dobrego wizerunku przydatne okazują się rozmaite metody, w tym różnego typu artykuły marketingowe.
Wśród nich wolno wymienić chociażby długopisy, koszulki, czapki, bannery i bezlik innych rzeczy, które można z powodzeniem wykorzystywać przy rekomendowaniu firmy. Na co jednakże przy tej okazji należy zwracać szczególną uwagę? Właściwy projekt to podstawa. W głównej mierze liczy się właściwy projekt służbowego logotypu – jak ukazuje praktyka, najporządniej jest to przekazać profesjonalistom. Logotyp musi być ciekawy, przykuwający wzrok oraz zapadający w pamięć. Nadzwyczaj istotny jest też dobór reklamowych dodatków – nie we wszystkich przypadkach sprawdza się ten sam pakiet.
Dla przykładu – torby ekologiczne są w stanie się okazać oryginalnym strzałem w dziesiątkę w wypadku firm, których motywem newralgicznym jest zdrowy styl życia, niekoniecznie zaś muszą się sprawić w branży budowlanej – więcej na torby płócienne z nadrukiem. Tutaj pojawia się sprawa zdefiniowania grupy docelowej oraz określenia jej pragnień i oczekiwań. Są rzecz wyraźna takie artykuły, którymi rozporządzać powinna każda firma, jak np. X bannery. Sam doświadczony projekt to jeszcze nie wszystko. Liczy się także i jego wykonanie – i tutaj kłania się poligrafia na najwyższym poziomie.
Wypada odnaleźć firmę, jaka wszelakie gadżety wykona w taki sposób, że nie będzie jakichkolwiek zastrzeżeń co do ich jakości. W tym kontekście weryfikuje się to, że na jakości oszczędzać nie wolno. Jeżeli klient dostanie byle jaki upominek w postaci czy to torby, czy długopisu, nie wyrobi sobie poprawnego zdania na temat danej firmy – będzie ją poniekąd postrzegał w ten sposób, że nie troszczy się ona o swoich klientów, a proponowane przez nią artykuły czy usługi nie są warte uwagi.